Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Tack samt e-petition

Av Yvonne - 20 februari 2014 19:35

I dag var det dags för kafferep på jobbet. Med två bärkassar, fulla med bullar, banankakor och småkakor tog jag mig till min arbetsplats för att bjuda på tack- och avskedsfika. Konstigt nog var jag lite nervös för att gå dit! Det har jag ju gjort i 25 år, det borde väl inte kännas så? Men jag har inte varit där sedan jag gick för sista gången den 29 december.

Men så roligt det var att träffa alla igen. De flesta dök upp i lunchrummet där jag hade bullat upp.

Nu känns det så bra, detta var nog den sista puckeln jag skulle ta mig över och in i pensionärslivet. För det är där jag hör hemma nu, inte på jobbet.

Och så har min e-petition för Erikshjälpen blivit godkänd. Jag lade in den i kväll, och i anvisningarna stod att det kunde ta upp till 14 dagar innan den blev det. Det tog 18 minuter! Hoppas det är ett tecken på att den kommer att segla igenom alla instanser lätt som en plätt och leda till att hjälporganisationer i Borås slipper avgiften när man lämnar grejer på återvinningen, något som vi måste göra med en del av det som skänks till oss. För det är synd att ta av biståndspengarna till detta, tycker jag. Hoppas många skriver under min e-petition som egentligen gäller för alla hjälporganisationer i Borås. Adressen till underskrift av petitionen är

http://boras.demokratiportalen.se/eforslag/39

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards