Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Yvonne - 18 februari 2014 17:36

Både i går och i dag ägnade jag tid åt Erikshjälpen. Min granne har också anslutit sig, kul. Mina kamrater i Hem- och hushållsgruppen hade jobbat på i förra veckan, och mycket finns på plats i butiken. Det vi får in är verkligen av skiftande slag, från Rörstrandsporslin och kristallvaser till ytterkrukor som krackelerat. Diskmaskinen går och går, det är den där snabba typen som finns i skolor och som tar två minuter att klara en back. Mycket går inte att köra där, det får vi diska för hand eller torka av. Det går åt åtskilliga tygtrasor till det. 

På torsdag kan jag tyvärr inte vara där, synd, därför att Karin från Erikshjälpen kommer för att ge oss tips och idéer om hur vi ska exponera varorna på hyllorna, så att det ser snyggt ut. Mina kamrater ska dock lyssna och lära även åt mig.

Vi har så roligt, när vi jobbar! Vi pratar och skojar, och alla är så positiva. "Kolla, vad tror du om den här? Kasta eller spara?"

Öppningsdagen är något som vi alla ser fram emot, så spännande. Hoppas jag får jobba i kaféet.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards