Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Yvonne - 17 februari 2014 14:31

Så kom då här dagarna när när M, 4  år och F 2,5 år skulle få åka på semester till mormor. Det största med hela grejen var att att de skulle få hämta sin kusin, V 4 år på dagis en dag. De hade särskilt M sett fram emot i månader. Den promenaden tar normalt en kvart men nu tog vi dubbelt så lång tid på oss. Hem kom vi på en timme, det fanns ju tre lekplatser på vägen som måste testas.

Åh, vad roligt det har varit att ha dem här. Så mycket de har lärt mig, till exempel att mat man gillar ena gången kanske inte alls faller i god jord nästa gång. Jag har kommit nära dem på ett helt annat sätt och sett vilka personligheter de är. Som de syskon de är, leker och bråkar de, och jag har fått vara både medlare och domare. Den lilla, yngst av fyra syskon använder uttryck, som nog inte är så vanliga för hennes ålder. När hennes syster retades med henne och ville inte sluta hörde jag henne säga "asså, allvarlit!"

Vi besökte Alfons Åbergs kulturhus i Göteborg en av dagarna, där har jag varit med kusinerna en gång tidigare. Detta rekommenderas verkligen, är perfekt för barn under sex år. Dagen därpå hade jag tänkt mig Navet, men vi stannade hemma, jag gjorde trolldeg, vilket roade damerna hela förmiddagen. På eftermiddagen gick vi till kusinerna, ett besök som avslutades med en middag på kvällen som kommer att gå till historien. Det var stim, stoj, skratt och bråk, allt i en salig blandning. Dagen efter skjutsade vi hem barnen till Småland igen och sent på kvällen kom deras mamma äntligen hem från sin två veckor långa kurs i Frankrike.

Fast jag också uppskattar lugnet som nu lägrat sig, kommer jag att sakna runda små armar runt min hals och andra ömhetsbetygelser. 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards