Alla inlägg under januari 2009

Av Yvonne - 25 januari 2009 12:05

I går pratade jag med mellan-T i telefon. Eftersom det var lördag hade han fått lördagsgodis i en påse med Svamp-Bob på utsidan! Just när han svarade i telefonen hade han bananskum i munnen, men det fanns också citrongodis i påsen. Han var lätt missnöjd för att hans storasyster hade åkt i väg på kalas. Men han skulle få titta på film, Blixten (eller något), med mamma och pappa senare. Det gjorde honom gladare, kanske särskilt som hans syster inte uppskattar den filmen.

"Jag längtar efter dig", sa jag till honom.

"Du kan väl leka med min boll", sa gossen trösterikt och menade den lilla fotboll som finns bland deras leksaker i lådan i mitt gästrum.

Och allt kändes bättre för mormor.


Av Yvonne - 11 januari 2009 20:54

På julafton var jag omgiven av alla mina tre T! Men jag såg dem knappt för den jättedriva av julklappar som stod i vägen. Eller så stor var den kanske inte. Men jättemånga klappar fick de små. Tomten kom, hade varit och hämtat klapparna som kom från Tomteboda i Stockholm! På ett pedagogiskt vis förklarade han hela den grejen, och femåringen och treåringen lyssnade väluppfostrat, de såg intresserade ut också.

Stor-T har blivit så gammal att hon vet att de vuxna förväntar sig att hon ska utbrista när hon öppnar paket. Vilket hon alltså gjorde till allas belåtenhet. Utbrast hon inte lite extra för mitt paket? Eller är det kanske en efterkonstruktion? Mellan-T blev lite trött på mängden av klappar, han ville ju börja leka med dem han öppnat! Och lill-T, han var förstås med bebisens rätt mest intresserad av papper och snören.

Lill-T har verkligen fattat kryptekniken. Det går undan nu, ben och armar är väl koordinerade. Vilken frihet att kunna ta sig fram! Tänderna i överkäken är på gång, det har gjort honom lite kinkig sista tiden. Nåja, han har ju faktiskt också varit rejält förkyld för första gången i sitt unga liv. Liksom hans föräldrar, som legat däckade i omgångar. Men mig har de inte lyckats smitta ner. Mina små T:n har nyst och hostat mig rätt i ansiktet, men det har inte bitit. Jag var lite orolig att jag skulle bli sjuk lagom till i fredags när jag fick mitt presentbesök på GöteborgsOperan. Några vänner gav mig det till födelsedagen i september och nu var det alltså dags för La Boheme! Först fantastiskt god mat i restaurangen, sedan en magnifik föreställning. Jag gled omkring som en drottning, allt var bokat och beställt och jag fick bara njuta. Aldrig mer ska jag önska mig något annat när jag fyller år!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards