Alla inlägg under mars 2014

Av Yvonne - 30 mars 2014 21:33

Efter två månaders förberedande arbete med den nya second handbutiken öppnade vi. Oj, vad vi har jobbat på hem och hushåll (liksom de andra gjort på de andra avdelningarna). Vi har diskat och putsat, prissatt och försökt fylla hyllorna i butiken på det snyggaste sätt. Jag har också engagerat mig i "lek och spel", där jag tvättat dockkläder för att sedan klä dockorna, räknat pusselbitar, kasserat och sparat. Och så roligt vi har haft tillsammans!

När så lördagen den 29 mars kom, var vi alla mycket spända inför premiären. Det var en strålande dag med sol och värme, skulle det komma någon? På Åhaga var det trädgårdsmässa med bland annat vinnaren i Trädgårdskampen, Tony Johansson, och Elfsborgsdagen gick av stapeln på regementet. Plus den där solen som sken som besatt på oss alla!

Visst kom det folk. De stod och köade mer än en timme innan öppning. Efter invigningstal och bandklipp kunde vi släppa in våra nyfikna och köpglada kunder.

Det dröjde inte länge innan köerna till de fyra kassorna var mycket långa, men folk stod tålmodigt kvar. En del handlade mycket, andra lite, och någon gjorde verkliga fynd. Man var också nyfiken på Farbror Erik och upprinnelsen till Erikshjälpen, och jag talade med många om den stora vinsten vi alla gör med att handla andrahandsvaror.

Vi fick mycket gott betyg för butiken, man tyckte den var så fräsch och snygg. I det trevligt inredda kaféet tog man gärna en fika.

Borås Tidning var också där, och jag växlade några ord med min forna kollega. På hennes fråga om varför jag engagerade mig här svarade jag att det helt enkelt är det roligaste jag någonsin gjort. Varför det, undrade hon. Det första som jag tänkte på, var det fantastiska kamratskapet bland oss som jobbar där. Det andra var att det känns trevligt med tanken på att man gör en insats för någonting bra, nämligen att ge liv åt barns drömmar.

Nu ska jag jobba vidare på att få fler att ansluta sig som volontärer. Så det så!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards