Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Yvonne - 7 februari 2014 19:52

Nu har det börjat på riktigt! I dag samlades sex personer för att ta hand om hem och hushåll i second handbutikens beredningsavdelning. Men först fick vi veta vad som gällde i arbetet, det känns riktigt bra att man har en uttalad policy för hur man ska arbeta.

Det hade kommit många kartonger med glas, koppar, krukor, vaser och prydnadsföremål. Allt gick genom våra granskande blickar, och det som inte kunde diskas i maskin, diskade vi för hand eller torkade av. Jag undrar vem som kommer att köpa den lilla sejdeln med tomtar på och med inskriptionen Kiruna? Den var helt felfri.

Själv hade jag tagit med mig några saker jag hittade när jag städade skåp och lådor tidigare i veckan. Det blir spännande att se om någon vill ha den lilla kaffebryggaren, faktiskt aldrig använd. Eller den lilla hushållsvågen som väger upp till 500 gram.

Nu dröjer det en dryg vecka innan jag kan tjänstgöra några timmar igen. Kan inte vänta.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards