Alla inlägg under maj 2009

Av Yvonne - 7 maj 2009 19:26

För en vecka sedan, på onsdagen, kompade jag ut vid lunch. Hade avtalat date med Lill-T, föräldrarna borta i arbete. Det var en underbar sommardag, solen sken som besatt från den molnfria himlen. Så jag slank in på sushistället i Lill-T:s hus för att köpa lunchen, måste äta fort och lätt så att vi kunde gå ut sedan. Den trevliga sushikocken kände igen mig! "Vilket gulligt barnbarn du har, alltid så glad!" Oj vad jag blev mallig.

Pappan berättade att gossen var ganska trött, så jag slängde i mig maten, stoppade ner honom i vagnen och gick ut tillsammans med min väninna E-B som jag avtalat med, hon har inte sett underverket sedan han var nyfödd. Vi gick ner i stadsparken, gick runt ett slag och trodde att Lill-T skulle somna. Men det trodde inte han! Det fanns ju så mycket att titta på! Så damerna köpte sig varsin glass och efter den fick gossen en banan. Skulle han somna nu? Han gned sig i ögonen, men det tycktes bara göra honom piggare. Vi gled runt i centrum, mormor hade ärende in på Gina Tricot och väninnan erbjöd sig villigt att passa barnet utanför. Hon behöver träning, ska snart bli farmor för första gången. Sedan var mormor kaffesugen, det blev en dubbel espresso på Kaffe Akademien, ett ställe jag gärna ger gratisreklam. Fortfarande var gossen solig och glad och tänkte inte sova. Detta imponerade mycket på mormors väninna.

Men så blev det dags att återvända hem, barnet behövde ny blöja och mat. Väninnorna skildes åt, mormor och Lill-T gick hem till ny blöja och en burk kyckling med broccoli. Och sedan var gossen trött! Han somnade på vägen ner i sängen, mormor gjorde också det, fast i soffan och med katten slumrande på magen. Vilket kissemiss gjorde på farfars mage häromdagen. Läs om det på http://birka.bloggagratis.se 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards