Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Besök

Av Yvonne - 3 februari 2014 18:41

Mina närmaste arbetskamrater var här på lunch i dag. Oj, så roligt det var att träffa dem igen, Marianne, Gunnel, Anneli E, Ulla och Pelle. Men jag hade förväntat mig mera skvaller än de hade att komma med. Det är nog som Pelle sa: förändringarna är så små, det är som att titta på ett träd som växer, man märker det inte.

I alla fall hade vi en mycket trevlig lunch som bestod av fisksoppa på lax och torsk med saffran samt ett bröd som jag bakat på förmiddagen. Därefter kaffe och drömtårta. Gästerna hade med sig en så vacker bukett med tulpaner, och jag som redan fått presenter av dem. Jag får helt enkelt bjuda hem dem en gång till!

När de gått dök nästa gäng upp. Thor och Vera skulle tillbringa en stund hos mig medan deras pappa skolade in lillebror på förskolan. Dessa gäster hade helt andra förväntningar. V ville pyssla, usch och fy, denna gräsliga aktivitet. Jag får utslag bara av att höra ordet. Nåja, jag hittade en tom toarulle, presentsnören i olika färger och lim. Hon klippte till bitar av snörena och sedan skulle de limmas fast på rullen. T ville baka, det vill han oftast, och det blev chokladbollar (receptet står i Sju sorters kakor som negerbollar, och det är ju vad jag kallat dem fram tills att barnbarnen kom, då deras föräldrar förbjöd mig använda uttrycket). Vi höll till vid köksbordet, än hjälpte jag T att blanda ihop degen, än limmade jag V:s toarulle. Nå, allt blev klart, toarullen träddes på en gren i äppelträdet, den skulle en liten fågel använda som bo, tänkte sig hantverkaren. Neg-, förlåt chokladbollarna åkte in i kylen, det blev fruktstund och så småningom kunde vi smaka på de kylda delikatesserna. Några blev över till Håkan och några till barnens föräldrar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards