Alla inlägg under mars 2011

Av Yvonne - 2 mars 2011 18:29

Ett SMS på morgonen från dottern var en fråga om vi skulle träffas när hon hämtade barnen på dagis på em. Promenad? Besök hos mig? Varför inte båda? var mitt svar. Jag var nere på dagis lite före modern, barnen blev jätteglada att se mig. V gick med bestämda steg mot tamburen, den här gången tänkte hon inte låta mig gå därifrån utan henne. När barnen var nästan påklädda dök mamman upp. Hon fick rapport av personalen och sedan gick vi Fjällgatan upp och till Rammefors konditori, semlor hägrade. Mamman ville in på ICA Byttorp och köpa apelsiner. Vi andra väntade utanför. De där barnen är så söta, vilket uppmärksammas av både unga och gamla. En taxi stannade utanför affären, ut steg en äldre dam. Hon såg barnen och semmelkartongen i min hand. "Får jag följa med hem till er och äta bakelse?" frågade hon T. Han blev stum, men efteråt tyckte han att hon gott hade kunna göra det. Men då hade vi fått köpa en till så inte H blev utan.

Oj, vad de åt! V blev jättesur när hennes (halva) var slut men tröstade sig med två leverpastejsmörgåsar. Hennes bror hade tydligen också ätit dåligt på dagis, han åt två portioner youghurt och müsli. När de satt i vår säng och lekte med de grekiska keramikhusen, klev någon in genom ytterdörren och ropade sitt vanliga "ho, ho". En bra dag var fullbordad, när H kom hem, särskilt för T.

Av Yvonne - 1 mars 2011 18:41

Min rehab-promenad i dag gick till det nya dagis, där V och T är inskrivna. Det öppnade i dag, barnen är på avdelning Månstrålen. Gissa om de blev förvånade när jag dök upp där. Rätt tant på fel plats såg de ut att tänka. Men sedan visade T glatt leksakerna och presenterade sina kompisar. Han förklarade också för personalen var jag bor, och de fick av mig veta varför jag kallas Mamma Mu. När jag sedan skulle gå därifrån ville V inte släppa mig. Usch, det är hemskt att höra barngråt när man går från dagis. Ändå vet jag ju att det går över jättesnabbt. Jag trodde att deras mamma skulle komma ungefär då och hämta dem, men så var det inte. Förlåt, barnen, jag ska aldrig mer dyka upp där om jag inte tänker hämta er! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards