Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Yvonne - 10 mars 2011 15:03

Det handlar mycket om mat när jag bloggar. Det inser jag när jag höll på att döpa detta inlägg till tjockpannkaka ...

Inte mår jag så bra som jag trodde, ett läkarbesök på förmiddagen ledde till att jag blev halvt sjukskriven. Hem på eftermiddagen alltså, somnade på soffan trots att TV:n stod på. Strax innan min käre sambo kom hem fick jag besök av dotter med söta barnbarnen. Vi bestämde att laga tjockpannkaka till kvällsmat för oss alla. T hjälpte till att bereda den som tur var, nu när jag är så skröplig. H kom hem, bytte om och stack iväg på sin miljogg. S strök de nya gardinerna till vardagsrummet och hängde upp dem, barnen lekte och jag tittade på. Pannkakan blev färdig, vi bänkade oss. V fick makaroner och gröna ärter istället, oj vad hon åt. När hennes moder inte tillräckligt snabbt var där med den fyllda skeden, böjde hon sig fram över tallriken och gapade större än jag trodde var möjligt med hennes söta lilla mun. Hon säger fler och fler ord, men många kan förstås bara tydas av hennes mamma.

H kom tillbaka från sin runda innan vi ätit upp all pannkaka. Barnens far kom också, tackade nej till pannkaka med hänvisning till kvällens mumsande framför sporten på TV, COYS, vad är det? Men han packade in sin familj i bilen för hemfärd, V var jättetrött vid det laget, Mamma Mu lite trött också måste tillstås.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards