Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Yvonne - 8 mars 2011 08:32

Föräldrarna till T och V skulle åka på spaweekend, och barnen lämnades in hos oss. Lilla V sov vid ankomsten, lades i min säng med ytterkläderna på och sov vidare en bra stund. Hon vaknade lagom till lunch, köttbullar, makaroner och gröna ärter, som gick hem hos barnen som åt och åt, liksom vi vuxna.

Efter lunchen satte jag barnen i tvillingkärran och inledde promenaden till deras hem. En ung tjej i bil svängde upp på vår gård."Det var Emma", sa T med hänvisning till H:s dotter. Jag protesterade och försökte säga att Emma var i Stockholm, men det gick han inte på. Han hade redan på vägen till oss berättat för sina föräldrar att han skulle få träffa Emma hos oss.

H tog bilen för att åka och handla, parkerade den vid "T:s hus", och sedan mötte han oss halvvägs, tack och lov, för det var jobbigt att skjuta vagnen uppför kullar beströdda med rullgrus. Vi fortsatte promenaden hem till Lennart, där vi var inställda på fika. Där fick vi också träffa båda hans döttrar samt blivande svärsonen, tur hade vi.

Till kvällsmat blev det hämtpizza, men nu hade barnen ingen vidare aptit. V åt bara pizzadeg, T åt bara ananas. Båda somnade redan vid 19-tiden, T ganska varm. "Jag är sjuk och behöver medicin, det finns i skåpet i badrummet", sa han. Sedan: "jag är dålig". Men han somnade utan medicin, vaknade när vi skulle lägga oss och var brännhet. Då fick han sin medicin, "tack" sa han artigt liksom han sade när han också fick vatten. Han somnade igen, V vaknade och var sedan vaken i två timmar! Jag bar henne runt, trodde att hon skulle somna i mina armar och för att lura henne blundade jag. Då satte ungen sitt lilla pekfinger framför sin söta mun och sa sssss.

Nästa morgon var Vasaloppsmorgon, mitt bästa TV-program, så TV:n fick stå på i många timmar. T var bättre men lite trött och stillsam. Det blev en stillsam inomhusdag, lunchen med potatisgratäng, kyckling och majs gick inte alls hem hos något av barnen. På eftermiddagen kom föräldrarna hem igen efter en trevlig utflykt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards