Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Yvonne - 16 mars 2011 18:06

Det här handlar om min ohälsa, jag förstår den som inte tycker det verkar så intressant, utan slutar läsa här.

Nu behöver jag alla goda råd och tips som finns, för nu vill jag bli frisk. Det senaste är att jag ätit cortison i några dagar, det skulle svälla av luftrören och göra mig mycket pigg och uppåt. Jag märkte ingenting av detta. Min chefs hund har fått de tabletterna, och vovven gick upp från 25 till 31 kg, hade en fruktansvärd aptit, men inte heller detta gällde mig. Lyckligtvis. Jag tar den där urstarka hostmedicinen varje kväll och då får jag i bästa fall sova. Nästa förmiddag är jag bakis av den, torr i munnen, skakig och trött. Min snälla svärmor har tipsat mig om en gammaldags kur, som jag prövat i några dagar. Jag löser några Vick-tabletter i hett vatten i ett handfat, sitter sedan och andas in ångorna under en handduk. Det där gjorde man jämt när jag var barn, fast på den tiden fanns det Eucalyptus i tablettform, det hade nog varit effektivare.

Som tur är fick jag bli halvtidssjukskriven. Och som tur är är min arbetskamrat som bara jobbar inne sjuk, och jag får ta hennes uppgifter eftersom ingen annan vet hur man gör med dem. Nej, så hemskt det låter, jag tycker förstås synd om Ingela som är jätteförkyld. Fast det räddade mig lite. Hade varit jättejobbigt att träffa folk i intervjuer, när jag hostar som jag gör.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards