Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Yvonne - 26 januari 2014 17:44

Så roligt det ska bli om två veckor. Då ska två av mina småländska barnbarn komma och hälsa på. Deras mamma är på språkresa i Frankrike, och pappa är hemma med de fyra barnen. Av vilka två alltså ska få åka på sportlov till mormor. Förra året var deras två äldre syskon hos mig på sitt lov, och i år är det sannerligen dags att M, 4 år och F 2,5 år, får komma ut och röra på sig.

Jag åker ner på måndagen med tåget, och på tisdag åker vi tillbaka till Borås. Därför kollade jag tidtabellen på SJ, och det var intressant läsning. Vet ni att om man köper den dyraste biljetten till Alvesta tar det dubbelt så lång tid, är tre gånger så dyrt och innebär ett par byten? Nu är jag ju inte dummare än att jag köper den billigaste, kommer snabbt ner och slipper byta. Fattar någon hur man resonerat? Och vem åker på de dyra biljetterna?

Åh, vad detta ska bli roligt i alla fall! M och F ska få umgås med sina kusiner, av vilka M och V, 4 år, är världens bästa kompisar. En dag ska vi ta oss med bussen till Göteborg och Alfons Åberg-huset allihopa. Och M ska få vara med om att hämta V på förskolan, något som hon ser som en höjdpunkt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards