Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Yvonne - 6 januari 2014 11:55

För att våra gäster ska slippa få samma mat kommer jag här att skriva vad vi bjuder på.

Nyårsafton med Christine, Göran, Sara, David, Thor, Vera, Hannes: gratinerade pilgrimsmusslor (som T5 åt med god aptit när vi sa att det var fiskbullar) med pommes duchesse, inbakad oxfilé med svampkräm och rostade rotfrukter, glace au four med romdränkt sockerkaka, blåbärsglass och italiensk maräng.


Trettondagsafton med Emma: crostini med getost och hjortronsylt samt fikon och serranoskinka, torskrygg med potatismos, champagnesås och smörfrästa sockerärter och spetskål, maräng med passionscurd, vispad grädde, ananas och mango.


Av Yvonne - 6 januari 2014 11:45

I lördags publicerades min sista artikel i Borås Tidning, den handlade lämpligt nog om våndan med att gå i pension. Nu är det alltså slut på riktigt!

I morgon ska jag passa tre av barnbarnen. Den yngste, H1, var sjuk i går. Om han fortfarande har feber, får jag ta honom till vårdcentralen i morgon. Plus storasyskonen, det blir ett litet äventyr med dem alla på bussen.

I förrgår var jag riktigt klantig i köket, när jag skulle diska mandolinen, skar jag mig på två fingertoppar. Kan inte använda dem att skriva med, jag som använder alla fingrar till det sedan 50 år! Blir korta blogginlägg tills detta läkt, vilket mina läsare kanske är tacksamma för? 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards