Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Yvonne - 19 januari 2014 16:59

Birgitta och Lennart fick:

glögg och pepparkakor

gratinerade kräftstjärtar

Leif Mannerströms fyllda kycklingbröst, sås med tomater, paprika, lök och champinjoner och tagliatelle

pepparkakscheescake

Dryck: vitt torrt vin, rött Periquita reserva

Mat
Av Yvonne - 19 januari 2014 16:50

I fredags var det första frukostmöte på Erikshjälpen för oss som vill bli volontärer i second handbutiken som ska öppna i slutet av mars. Cirka 15 personer hade hörsammat inbjudan efter att ha ansökt genom en annons i BT. Vi var väldigt olika, både i ålder och, tror jag, i bakgrund.

Nu fick vi inte bara frukost utan också se lokalerna, där verksamheten ska vara. I ett jättestort beredningsrum ska allt som skänks tas om hand innan grejerna hamnar i butiken, som också inrymmer ett kafé. Erikshjälpens affärsidé är kvalitet i återvinningen, så vi kommer att få lära oss vad som kan säljas och vad som kasseras. Det innebär tyvärr att en del givare tar Erikshjälpen som en sopstation, istället för att åka dit själv. Sedan får organisationen betala för att bli av med skräpet, pengar som istället borde gå till bistånd. Tänk på detta, ni som vill skänka!

Längre fram hoppas jag få jobba i kaféet, det verkar mest intressant, tycker jag. Än så länge blir min uppgift att fram till öppningsdags arbeta i beredningen med att ta hand om varor för hem och hushåll.

Detta känns jättespännande och roligt! Du som läser det här och tycker som jag, häng på! Vi behöver vara många.

Nu väntar jag bara på att bli av med bihåleinflammationen, en envis rackare, som biter sig fast. I morgon kommer Hannes ett år igen, vi har två nya dagar av umgänge framför oss.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards