Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Halv torsdag

Av Yvonne - 27 januari 2011 15:51

Den här morgonen tog jag promenaden till barnen. Så kallt det var! Ändå lyckades jag gå mig varm. Ringde på dörren, hörde mamman säga "Vem kommer" och ett illtjut (av glädje lät det som). T fick öppna dörren själv, både han och V såg glada ut när de såg mig. Pappa kom ner för trappan, "titta pappa, Mamma Mu, titta Mamma Mu, pappa!" presenterade T. Mamman hade en tröja som hon ville att jag skulle ta över. Jag höll den framför mig och T sa, "ja, den blir snygg på dig". Föräldrarna försvann, och barnen skulle kläs om från pyjamas. Problem: det är svårt att para ihop kläder på små barn, särskilt på flickor, nu för tiden. De har kombinationer som jag aldrig hade kommit på, men som är så snygga när jag väl ser dem. Det slutade med att jag fegade med byxor och tröja på båda. V har en jätteläcker body med kanelbullar på, men jag hittade tyvärr inga braller som passade till.

Vi lekte och läste böcker, ännu är det mycket Tuffa traktorboken och Stora fordonsboken. Försökte få V att ta en förmiddagsslummer, men det gick inte, efter 20 minuter gav jag upp och tog upp henne. Men hon var inte särskilt ledsen där hon stod i spjälsängen och pratade för sig själv.

Därefter blev det fika-tajm i lekrummet. Servisen som barnen fick av H och mig i julklapp och kastrullerna som kusinerna gett var till god nytta. Tårtan av trä tillagades av T i en kastrull så den blev varm, sedan blåste han på den så den blev lagom för mig att äta. Jag åt alla sex bitar, vad säger ni om det?

Det blev dags för lunch, T och jag skulle äta makaroner och jordnötssås, V skulle få köttbullar istället. När T såg detta tyckte han plötsligt inte om såsen, jag valde minsta motståndets lag och lät honom få köttbullar, som han åt med god aptit.

Min Friskis- & Svettis-tröja hade jag lagt på soffan, eftersom jag skulle dit direkt efter jobbet. T pekade på loggan och sa "det står mamma där". Ändå är jag nog där mer än hans mamma.

Efter lunchen, skulle vi ta oss till bussen för vidare befordran till dagis, där mamma skulle möta upp. Jag klädde på V först, satte ner henne påpälsad på golvet, varpå hon lade sig ner och somnade bums. Klädde på T, sedan mig själv, ut och ta ut vagnen ur förrådet, lade ner den sovande V. T föreslog att han skulle gå själv och det gick bra, vi hade gott om tid. Men efter cirka 10 meter lockade vagnen mera, så han fick sätta sig i den.

Bussen kom, vi klev på samt av vid dagis. Mamman dök upp, T såg henne på långt håll i hennes röda byxor. Jag tog en annan buss till jobbet.

"Du bloggar väl, så jag får veta vad som hänt" ropade mamman innan vi skildes. Prata med varandra hinner vi visst inte :)))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards