Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Fylla ett år

Av Yvonne - 11 december 2010 21:07

I dag var det V:s första födelsedag. Hon var jättegullig på bilden i tidningen förstås, men hon var ännu gulligare när hon tog emot födelsedagsgästerna iklädd luciaklänning och med ett tärnaljus. "Morfaster" B hade med sig en luciakrona i tyg, ännu sötare blev hon förstås. Hennes storebror var iklädd tomtejacka och grå tomtebyxor, så fin han också. V hade fått ett tält i form av en borg, få se om vi ska bygga fler kojor med hjälp av kuddarna nu. Alla gäster hade förstås med sig presenter, men V var mest intresserad av snörena. T, emellertid, var mycket ivrig med att öppna paketen. Han brydde sig inte särskilt mycket om innehållet, väldigt mycket var kläder, söta klänningar och mössor, haremsbyxor, pyjamas, skinntofflor med mera. Så fort han hade öppnat ett paket kastade han sig över nästa. Tårtan var en glassbomb, jättegod tyckte V också som upptäckte förtjänsterna med glass på kalkonmiddagen för ett par veckor sedan.

På torsdag ska vi pröva pulkan som V fick av farmor och farfar. Den har inbyggd komfort i form av ryggstöd samt en rem som hon kan spännas fast med. Det blir spännande att se vad hon tycker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards