Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Fler T

Av Yvonne - 19 april 2009 18:58

Det ska komma en till! På stor-T:s 6-årsdag i september ska hon bli storasyster. Hon tror att det blir en lillebror och mellan-T hoppas på en storebror.

Själv hoppas jag på någon på T, hur ska jag annars kunna fortsätta skriva i bloggen? I alla fall är jag glad att nu få trumpeta ut denna underbara nyhet som jag känt till så länge, men som inte fick bli offentlig förrän nu.

Tänk ändå, till slut kanske jag har sex barnbarn, som mina döttrar lovade mig redan innan de började reproducera sig. Det kanske är tur att jag inte börjat köpa silverskedar i present.

Lill-T har vattenkoppor! Jag har inte kunnat hälsa på honom på länge, men i går gick det inte längre, jag var tvungen att titta in. Fast jag hade bestämt mig för att inte röra honom var han plötsligt i mina armar. Men han var lite blyg, vi hade ju inte setts på två veckor. Han går jättebra och inte alls så utåt med fötterna som hans mamma sa häromdagen. Han älskar tittutleken, när han själv gömmer sig och tittar fram. Han är verkligen ingen baby längre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards