Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Besök

Av Yvonne - 2 maj 2011 12:28

Min syster och hennes man var på besök över valborgshelgen. På lördag morgon fick vi en fin, lång och solig promenad på Rya Åsar tillsammans med schnauzern Ella, som så lägligt behövde hundvakt. Vi hade med oss fika och satt vid en solig ladugårdsvägg vid Ramshulan, och Ella skällde på de joggare som sprang förbi. Efter att vi lämnat henne till andra hundvakter, tog vi oss hem till gullungarna, där föräldrarna bjöd på lunch. Våra gäster hade med sig presenter, bland annat ett träbord med en bänk på varje långsida, att använda för fikat på altanen. T var mycket angelägen om att sätta ihop bordet genast, innan vi gjorde något annat. Han bistod med hammarslag, så att inte H behövde göra allt ensam. V fick en spännande bok om bondgårdens alla djur, som hon och jag läste på filten på gräsmattan, då och då tog vi en paus och lade oss ner.

Nästa dag var det bokat bord på Ellagården för brunch för oss alla åtta. Vi åt och åt och åt av den goda maten, barnen också, V smällde nog i sig tre prinskorvar. De var båda så snyggt klädda, V i kjol, kofta och en söt liten brodyrhätta som hennes mamma hade när hon var liten. T hade slips med dödskallar på samt sin hatt från kyrkogårdsbesöket. Succé! Det var det också med alla små flygplan, både motoriserade och med segel som flög förbi hela tiden, eftersom flygfältet ligger så nära.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards