Alla inlägg den 21 april 2009

Av Yvonne - 21 april 2009 20:29

Va fint vårt gym på jobbet blivit. Bra maskiner, fräscht och snyggt i omklädningsrum och duschar, synd bara att jag inte hann använda bastun i dag när jag var nere på lunchen.

Jag får inte springa, aldrig mera någonsin har min kiropraktor sagt. Får inte jympa heller eller spinna tills hon gett klartecken. Allt p g a de där tre nedersta kotorna i ryggraden som inte hänger med riktigt. Men i söndags var jag med på ett spinningpass i alla fall, det var så länge sedan och jag kunde inte låta bli för det var ett Melodikryzz-pass, och jag tog det lugnt och så vidare, och så vidare. Och det gick bra.

Men i dag var jag alltså nere i källaren på jobbet och gick på löpbandet. Jag hade läst i dagens tidning att det nya och fiffiga är att gågga. Man går med korta snabba steg, utan att springa. En ledare på Friskis & Svettis i Stockholm har hittat på det här. Jag prövade, gick några minuter med vanliga långa steg, sedan gåggade jag någon minut, vågade inte mer. Ännu. Och så höll jag på i 20 minuter. Sedan gick på crosstrainern en stund och därefter prövade jag roddmaskinen. Det har jag aldrig gjort förut, det var riktigt roligt.

Nästa gång kanske jag får igång musiken också. Så oerhört praktiskt att ha träningsmöjligheterna på jobbet!

I dag blir det drygt 18000 steg. Tycker ni att jag ska skaffa mig ett liv istället?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards