Alla inlägg den 22 november 2008

Av Yvonne - 22 november 2008 18:10

Hu, det är inget ställe jag önskar tillbringa några lördagstimmar i. Alla som vet vad det är förstår vad jag menar. Men jag kunde få trevligt sällskap!

Ringde och pratade med lill-T:s pappa på lördag morgon. Där hade det varit nattklubb, T hade vaknat minst tre gånger och gick inte att trösta med mat. Hans mamma var heller inte hemma, ute på lokal med väninna, men när hon kom hem dög det inte med bröstet, nehedå, det ville han inte ha. Och inte tycker han att vällingflaskan är något att ha heller. Sista gången när han vaknade fick han gröt av sin snälle pappa, men då var det ju morgon. I alla fall tycker de flesta som fått sova gott hela natten det. Vilket inte T:s far fått.

Så när vi pratades vid i telefon och jag berättade att jag längtade efter ungen, har ju varit bortrest och inte sett honom på nästan två veckor, då föreslog T:s pappa att jag skulle följa med dem till Knalleland. De skulle titta på ett köksbord.

Sagt och gjort, jag åkte till Friskis för ett spinningpass, efter dusch till T och hans föräldrar. Behöver jag säga att gossen blev jätteglad när mormor dök upp? Nu har han fått två tänder, det visste ni inte, eller hur, och de inte bara känns, de syns. Gossen och föräldrarna stuvade in sig i bilen, vi åkte till färghandel. Jag köpte färg och spackel, penslar och roller, ska måla om vardagsrummet. Sedan till Knalleland och vi höll inte att få P-plats! Tre dagar före lön! Och lågkonjunktur!

Det blev inget bord, far och son gick till Siba medan mor och mormor gick till Ekohallen. Sen åt vi lunch i Knalleköket, det var gott. Gossen fick gröt på burk av mormor, något han först rynkade hela fejset åt men sedan slukade. Sedan var han trött så han kördes hem tillsammans med pappa medan hans mor och mormor gjorde något mer ärende. Nu har jag fått min T-dos, räcker nog till tisdag när vi ses igen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards