Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Yvonne - 23 augusti 2008 10:34

Boxning är verkligen inte något jag gillar. Bort, bort, bort med den grenen som sport! Icke desto mindre: i går kväll ägnade jag mig åt detta.

Det kallas ki-box när man gör det i Friskis och Svettis. Vi hade kick-off för funktionärer, det började som alltid med att man fick pröva på något nytt. Valet stod mellan afrikansk dans och ki-box II. Dans inom Friskis är något jag försökt mig på tre gånger och varje gång har jag haft lika tråkigt! En gång var jag till och med tvungen att gå ut innan det var färdigt. Det är något med alla dessa kombinationer i rörelserna, jag fixar inte det. Annars tycker jag det är så roligt att dansa, bugg, vals, foxtrot är så kul.

Så i går bestämde jag mig hastigt för ki-box. Vi var inte så många, men som tur var var vi "jämna par". Där stod jag med boxhandskarna på händerna och slog allt jag kunde mot kudden som min motpart höll i. Sparkar ingick också, och det var riktigt roligt. Det blev en total genomkörare av min hittills semesterlediga kropp och svetten stänkte om oss alla. Efteråt fick jag en öl, Norrlands Guld har nog aldrig smakat så bra.

I dag har jag lite lite träningsvärk. Mest i magen konstigt nog, hmm ... Men lite i den muskel som förbinder bröstkorgen med överarmen. Eller nåt. Sista gången var det i alla fall inte som jag boxades.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards