Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Yvonne - 1 augusti 2008 18:02

Semestern började i dag kl 16! Tre lediga veckor ligger framför mig. Alltså köpte jag en box rött vin, ett sydamerikanskt som heter Rijk's, gott, verkligen. När jag öppnade kartongen kom jag ihåg mitt barnbarn, mellan-T.

Jag var där och hälsade på. Stor-T, mellan-T, deras mamma och jag gick ut i trädgården till studsmattan. Mellan-T gick snart in till pappa. Trodde pappa och vi, tills pappa kom ut i köket och såg en treåring hastigt avlägsna sig från köksbordet där det stod en box vin och droppade. Nedanför på golvet var en stor pöl och i riktning mot vardagsrum kunde man se röda fotspår, motsvarande en treåring, just det! Pappan ropade till sin son som hade gömt sig under en filt i den vita (!) soffan och frågade om han gjort något vilket han förnekade ivrigt. Nåväl, mamman blev inropad, och tillsammans började föräldrarna torka upp innan det skulle bli vinfläckar för gott på golvet. Mellan-T:s mamma var mycket koncentrerad på arbetet, men när jag kom in i köket hörde jag henne säga sammanbitet: och den kvällen skrev Emils mamma i den blå skrivboken ...

Men vi enades om att han bara var nyfiken. Där fanns en kran, och den kunde man skruva på. Han måste ju pröva! Och han stängde ju av när han upptäckte hur det blev.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards