Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Yvonne - 14 oktober 2008 22:08

Äntligen blev det tisdag! En sån där tisdag då jag får träffa lill-T. Det har inte varit någon sådan på länge, förra veckan var jag på kurs i Kalmar och tisdagen innan det hade vi skilts efter en hel vecka tillsammans.

Han sov i vagnen när jag kom, hans mamma och han var på väg in till sig efter ett besök hos en kompis. Fyra bebisar hade de varit som sammanstrålade, så jag fattar att det hade varit en tröttande eftermiddag.

Han vaknade snart och var nog lite tveksam till mig först, vi har ju inte setts på 9 dagar. Men isen smalt väldigt fort, och snart var vi kompisar igen. Vi tittade på fina bilder som hans föräldrar hade tagit i Parga. De på lill-T som strandraggare är obetalbara. Han ligger i en solsäng, har militärbraller, en svart T-shirt på vilken det står ACDC, black is back samt solglasögon. Vänstra handen lite nonchalant bakom vänster öra. Han ler lite flirtigt mot fotografen. Ja, ja, det där är förstås värderingar som vi lagt i bilden, egentligen försöker han bara ta av sig solglasögonen.

Nåväl, han körde nu runt lite i sin lilla sparkbil, som jag föredrar att kalla den. Han älskar verkligen den, den ger honom säkert en känsla av frihet, som när man fått körkort och kan ge sig iväg i föräldrarnas bil vart man vill.

Efter ett par timmar somnade han igen, strax innan hans pappa kom hem från jobbet. Vi åt kvällsmat, lill-T:s pappa öppnade födelsedagspresenten som hans svärmor haft med sig, varefter hon tog bussen hem.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards