Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.
Allt gick bra, och när lillebror, som inte introducerats till lördagsgodis, hade somnat togs läckerheterna fram. Efter mumsande till Bompa lade sig även de.
Bättre sömn har jag haft än denna natt, först vaknade jag av ett kort skrik från lillebror, sedan av storebror som föll ur sängen. Sedan var han kissnödig. Före halv sex hade syster och lillebror sovit färdigt och ville att jag skulle läsa Visst kan Lotta cykla. Sova på morgonen får jag ju göra så ofta annars.
När morgonen avlösts av dag, vattnade lillebror gräsmattan, syster rensade bland blommorna och storebror hjälpte Håkan att riva upp plattor. Dessemellan kröp de ner i sitt bo - dynlådan.
Ja, det var ett händelserikt dygn.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards