Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Sjunde gullungen är på väg!

Av Yvonne - 11 juli 2012 11:22

För länge sedan bestämde jag med det äldsta barnbarnet att hon skulle få följa med mig till USA, när hon blev stor nog. Nu är hon det, hon fyller nio år i september, och i maj reste vi, min sambo, hon och jag till Chicago. Efter sex dagar där åkte vi till New York. En mer fantastisk reskamrat får man leta efter! Den som vill läsa om våra äventyr kan göra det på resdagboken.se/nannyvonne.

I alla fall: när T kom hem var hon förstås upprymd av sina upplevelser. Och som grädde på moset åkte hennes klass på skolresa. Till Kalmar! Där hade hon ju aldrig varit förut heller, och hon tyckte att hon får resa otroligt mycket.

Nu väntar hennes lillebror på att få åka med någonstans om två år när han är nio. Det blir inte USA, så mycket är klart, man kan inte göra samma resa två gånger. Jag tänker att det måste bli något med mycket och god mat, det gillar han, både att laga och äta. Om fem år är det dags för nästa, om sex år fyller två av dem nio, så de båda kusinerna får följa med på samma resa. Ytterligare två år senare är det dags för den nästsista och året därpå för den sista, den sjunde gullungen som kommer i oktober i år. Efter det börjar väl H:s dotter få barn, så det här är en never-ending-story. Jag läste nyligen att numera blir 750 svenskar 100 år varje år, och den siffran bara ökar. Så jag och H kan se fram emot många, många resor med våra barnbarn. Och T har satt ribban i år, nu förväntar vi oss att de allihopa är lika goda resenärer som hon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards