Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Bajskorv

Av Yvonne - 23 maj 2011 07:40

Vi hade inte sett på en vecka, men nu skulle T och V hälsa på. Mamman var fortfarande i England på skolresa med sin klass, och pappan ville gärna se blåvitt spela match. Tack för det, då kunde barnen vara med mig och H!

Vi gick för att hämta upp dem, jag samlar steg och H behövde röra sin lite stela kropp efter gårdagens Göteborgsvarv. Till promenaden hem tog vi med oss dubbelvagnen. Vid trappan en bit bort fick barnen kliva ur, och sedan ville V gå själv. Så duktig hon var! T satt i vagnen som H körde som vilken rallyförare som helst. Ut i vägkanten, in på ängen, snurrade runt och T var överförtjust. Men inte V, hon ville inte sätta sig i vagnen igen, usch nej, hon ville bli buren av mig. Det gick bra en bit, men sedan var mina armar trötta. V gick med på vagnen, men bara om jag körde. Då och då vände hon sig om för att försäkra sig om att H höll fingrarna borta från vagnen.

Hemma hos oss var H tvungen att lägga sig en stund, jättetrött. Jag lagade mat, barnen hittade genast leksakerna och hade kul med dem. V ville förstås sitta högt uppe på en barstol i köket och titta på almanackan med alla bilderna på henne och de andra gullungarna. T pratar utan uppehåll, mycket handlar om bajskorvar.

Efter maten gick barnen och jag till lekplatsen, utan vagn. De plockade maskrosor, V:s saknade stjälk, men T plockade "jättestora", som han sa själv. De gungade, åkte rutchbana och lekte på tåget. T slog sin hand på en gren, blev jätteledsen och ville ha mamma. Men han tröstade sig när jag berättade att mamma skulle åka hem med ett flygplan just denna dag. Snart märktes att V skött sin mage, men T ville inte gå hem. Sån tur att vi har en äppelskalare som det länge varit meningen att H skulle demonstrera för T! Med den som lockbete gick vi hem igen. Barnen fick sitt äpple som H gjort till en spiral. Efter en liten stund kom deras farmor, hon och jag skulle åkta till Friskis Indoor walking. Pappa kom också, men barnen ville inte gå hem. T var ganska trött och tack vare att hans pappa upprätthöll ett samtal i bilen om kiss och bajs, lyckades T hålla sig vaken.

T kallade mig mormor flera gånger i dag! Men när han inte tänkte på det blev det Mammamu som vanligt.

Nu har deras mamma kommit hem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards