Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Vara sjuk

Av Yvonne - 21 februari 2011 14:23

Det är länge sedan, men nu är jag sjuk. Och har fått nya erfarenheter.

Den där förkylningen som började för tio dagar sedan, ville inte ge med sig, så i går kväll (söndag) bestämde jag att stanna hemma från jobbet ytterligare några dagar. Men då måste jag ju till doktorn och få ett läkarintyg, så säger reglerna, det vet till och med jag.

I morse när klockan ringde och väckte Håkan, kände jag efter. Så sjuk var jag väl inte? Nog skulle jag väl klara jobbet? Men tanken på att hostande försöka genomföra den där planerade intervjun av en 80-årig jubilar fick mig att ända mig.

Så när vårdcentralen öppnade, ringde jag, de ringde tillbaka efter en stund och jag fick en tid kl 10.40 Tog bussen ner till stan, promenerade bort till Herkules, oj vilken jobbig vandring! Min bussige läkare Per Svensson tog emot, lyssnade på mina lungor och tittade mig i halsen. Skickade in mig till labbet för en snabbsänka, och sedan var jag strax tillbaka hos honom. Det var som han trodde, lunginflammation, sänkan var på 90. Jag fick en ny tid om två dagar och ett läkarintyg. Ett recept trodde jag också, för jag skulle äta antibiotika. Men något sådant hittade jag inte bland papprena. Den vänliga tjejen i receptionen upplyste mig om att sådant går elektroniskt direkt till vilket apotek som helst. Jag gick till Medstop, fick nr 74 och de expedierade nr 43! Det var något med datorbyten, men hade jag satt mig där hade jag somnat. Gick alltså över gatan till Kronans droghandel, där var tre före mig! En vänlig apoteksanställd förklarade allt för mig på bästa sätt, jag fick min medicin och 1,5 timme efter att jag lämnat mitt trevliga bo, var jag där igen och kunde lägga mig på soffan. Puh, vilket dagsverke, men så bra allting gick!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards