Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Shoppingrunda i snöoväder

Av Yvonne - 10 februari 2011 16:02

Vilket snöoväder det blev denna dag! Mitt jobb ute i skogen ställdes in, intervjuoffret var inte säker på att vägen till henne var farbar. Mamman till T och V hade SMS:at mig på morgonen med fråga om jag hade en lucka och kunde ta barnen medan hon klarade av ett utvecklingssamtal. Det gick ju bra, nu när mitt jobb blev inställt. Vi möttes vid bussen, mamman skyndade till sitt jobb och vi gick ner till stan. Gjorde ett ärende på Team Sportia, sedan till Sandwalls plats för att titta på änderna. Barnen lite hängiga, särskilt T, som förklarade efter en stund att han tittat färdigt. Vi promenerade runt lite, farfar ringde och frågade om jag ville avlösas, han var färdig med sitt möte tidigare än beräknat, men jag tyckte vi kunde fortsätta mot fiket, där snöade det kanske inte lika mycket. Det blev päronmer för V, hon är jätteduktig med sugrör. Vaniljhjärtat, som var osötat enligt kafédamen, ratade hon dock. T fick en skumrulle, rena godiset, förlåt föräldrar, och en röd Mer. Själv tog jag kaffe till vaniljhjärtat som plötsligt var mitt. Efter fikat gick vi in på Åhlens för att titta på leksaker. T pekade ut sådant han önskar sig: ambulans, polisbil, monsterjam-bil, grävskopa i lego bland andra fordon. Jag lovade meddela H vad han vill ha. V fastnade för dockorna, kunde knappt slita sig från en babydocka. Könsrollerna är klara. Men snart hade T tittat färdigt och klättrade upp i vagnen, han är nog inte riktigt frisk. Mamman dök upp och jag kunde gå tillbaka till jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 19 augusti 2014 21:46

Det började inte så bra. Den där bussen gick fem minuter före tabell, jag missade den och fick gå i ösregnet till en annan buss längre bort, som går lite oftare. Fem minuter efter öppning infann jag mig i den kassa i Erikshjälpens Second Hand-butik i...

Av Yvonne - 15 juni 2014 20:48

De tre små barnen behövde passas från lördag till söndag. Deras pappa, som tyckte att mamman måste muntras upp efter jobbiga veckor med betygssättning och provrättande, hade ordnat med en överraskningsfest och bjudit in hennes sju närmaste vänner.All...

Av Yvonne - 11 juni 2014 20:16


Det har jag inte varit på 45 år, men det är jag nu, då jag fått sommarjobb på min gamla arbetsplats. I två veckor finns jag på familjeredaktionen igen, så roligt. Och alla som var glada att se mig igen, det var rörande. Det mesta var som vanligt, men...

Av Yvonne - 6 juni 2014 16:40


Dagen skulle firats med utflykt till park, picknick med pannkakor och Sverigebakelse. Men regnet satte stopp, istället blev det hemlagad pizza och bakelse i hemmet. Vi var åtta som bänkade oss runt bordet för att i mångkulturens namn först njuta av i...

Av Yvonne - 3 juni 2014 17:54

Tisdagar är hittills de bästa dagarna, då vi säljer mest och då även kaféet går bäst. I dag stod jag i kassan, och kunderna kom i en lagom ström. I dag slog jag också ett personligt rekord: jag sålde det dyraste plagget hittills. Det var en brudklänn...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

Glad mormors gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards